هواکش پشت بامی چیست؟
نوشته شده توسط : Khazarfan

هواکش پشت بامی چیست؟

ساختمانهای مدرن راندمان انرژی بهتری دارند؛ با این حال به دلایل تهویه سقف ، این فرار رطوبت را دشوارتر می کند.

چرا نیاز به هواکش پشت بامی وجود دارد؟

از آنجا که تکنیک های نوین ساخت و ساز همچنان بر حفظ انرژی تأکید می کنند ، برای به حداقل رساندن اتلاف گرما از ساختمانها ، ضخامت عایق افزایش یافته و استحکام هوا به طور مداوم در حال بهبود است. اگرچه این راهی برای دستیابی به صدور گواهینامه عملکرد انرژی خوب است ، اما به این روش فرصت کمتری برای از بین رفتن بخار آب از طریق تهویه مناسب وجود دارد بنابراین شانس بیشتری برای ایجاد تراکم و خسارت احتمالی وجود دارد.در این میان با استفاده از هواکش پشت بامی می توان این مشکل را نیز برطرف کرد.

هواکش پشت بامی بر اساس این واقعیت ساده کار می کند که در تابستان هوای گرم بالا می رود ، خورشید هوا را در اتاق گرم می کند ، در زمستان نیز ، گرمای منزل شما هوای اتاق زیر شیروانی را گرم می کند. در هر فصلی ، هوای مطبوع هنگامی اتفاق می افتد که هوای خنک بتواند در زیر طاق ها به اتاق زیر شیروانی وارد شود و در نزدیکی قله خارج شود که این کار با هواکش پشت بامی امکان پذیر می باشد. همچنین می توان گفت که هدف نهایی هواکش پشت بامی این است که دما و رطوبت موجود در فضای اتاق زیر شیروانی را با شرایط بیرون از خانه همخوانی دهد.

هواکش پشت بامی یک مسیر خوب برای تهویه مناسب

هواکش پشت بامی بهترین هستند. هواکش پشت بامی می تواند هوا را منفعلانه از دریچه های ریج یا دریچه های هود خارج کند. توربین ها باد را برای مکش هوا از اتاق زیر شیروانی مهار می کنند. دریچه های برقی حرکت نهایی هوا هستند اما در اکثر شرایط لازم نیستند. دریچه های ورودی با اجازه دادن به داخل یا خارج شدن هوا می توانند کمک کنند ، اما آنها معمولاً به گردش هوا به طور مساوی در کل اتاق زیر شیروانی کمک نمی کنند.

چرا هواکش پشت بامی شما مهم است؟ سه دلیل اصلی وجود دارد.

نیاز به هواکش پشت بامی تا اوایل قرن بیستم مستند نبود. هواکش پشت بامی زمانی که متوجه شدند مشکلات تراکم ساختمان می تواند به دلیل تهویه ضعیف سقف ایجاد شود کار خود را شروع کرد.

چگونه هواکش پشت بامی برای خانه شما کار می کند.

هواکش پشت بامی فقط هنگام جریان هوا کار می کند. دو روش اصلی برای ایجاد جریان هوا در یک اتاق وجود دارد:

مکانیکی. به منبع تغذیه نیاز دارد.  

طبیعی هر زمان ممکن باشد از تهویه طبیعی سقف استفاده می شود. اثر پشته و اثر باد با هم کار می کنند تا به طور طبیعی هوا گردش کند.

هواکش پشت بامی چگونه کمک می کند؟

با اطمینان از سطح کافی تهویه مطبوع در سقف خود با هواکش پشت بامی ، می توانید اقدامات مهمی را در پیشگیری از ایجاد تراکم و مشکلات مرتبط با رطوبت آن انجام دهید.

مزیت هواکش پشت بامی

هواکش پشت بامی باعث می شود هوای گرم از مناطق زندگی شما از خارج فرار کند و در ضمن امکان فراهم آوردن هوای سردتر از بیرون را نیز فراهم می کند.





:: برچسب‌ها: هواکش پشت بامی چیست؟ , چرا هواکش پشت بامی شما مهم است؟ , مزیت هواکش پشت بامی ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: